VIŠI FIZIKALNI PRAKTIKUM

Naziv kolegija

VIŠI FIZIKALNI PRAKTIKUM

Kod

F118

Vrsta

Laboratorijske vježbe (45)

Razina

Izborni kolegij

Godina

1.

Semestar

2.

ECTS

5 ECTS boda

Nastavnik

izv.prof. dr. sc. Branko Vuković; Igor Miklavčić, pred.

Cilj ili svrha kolegija

Cilj kolegija je proširiti temeljna znanja i koncepata iz područja moderne fizike koja su studenti stekli na preddiplomskom studiju fizike. Povezivanje određenog fizikalnog otkrića s povijesnim činjenicama i povijesnim kontekstom u kojem se otkriće odvijalo. Samostalno izvođenje i organiziranje laboratorijskih vježbi, uz nadzor predavača.

Preduvjeti za upis

Položeni kolegiji: Osnove fizike 1-4, Laboratorijske vježbe iz fizike A i B

Ishodi učenja

Nakon uspješno završenog kolegija student će moći:

  1. Demonstrirati pokuse iz moderne fizike

  2. Objasniti pokuse iz moderne fizike

  3. Povezati određeno fizikalno otkriće s povijesnim kontekstom

  4. Koristiti računalo u interpretaciji rezultata, crtanju grafova i statističke obrade

  5. Organizirati jednu od laboratorijskih vježbi

  6. Objasniti štetnost/korisnost ionizirajućeg zračenja za ljudski organizam

  7. Usvojiti ponašanje u skladu s pravilima rada u laboratoriju na siguran način

Povezanost ishoda učenja, nastavnih metoda i ocjenjivanja

Nastavna aktivnost

ECTS

Ishod učenja

Aktivnost studenata

Metode procjenjivanja

Bodovi

min

max

Pohađanje laboratorijskih vježbi

1

1,2,

3,7

prisutnost na laboratorijskim vježbama

evidencija

0

10

Uvodno frontalno predavanje

1

3

istraživanje na zadanu temu,

pisanje teksta vježbe,

izrada PPT prezentacije,

usmeno izlaganje

usmeno, nakon održane prezentacije

0

25

Izvođenje laboratorijskih vježbi

1

1,2,

5,7

organiziranje laboratorijske vježbe

praćenje izvedbe

0

25

Pismeni izvještaj

o održanim laboratorijskim vježbama

1

4,

rad na računalu,

obrada podataka, predavanje izvještaja

predani izvještaji se pismeno ocjenjuje

0

20

Provjera znanja

1

2, 6

priprema, pismena provjera znanja

pismeno ocjenjivanje

0

20

Ukupno

5

0

100

Konzultacije

Konzultacije se održavaju narednih sat vremena nakon praktikuma.

Kompetencije koje se stječu

Vještine samostalnog izvođenja pokusa iz područja nuklearne fizike, obrade i fizikalne interpretacije dobivenih rezultata te pisanja izvješća o eksperimentu. Korištenje računala i računalnih programa pri obradi podataka.

Sadržaj

Franck – Hertzov eksperiment, Michelsonov interferometar, fotoelektrični učinak, EKG, ultrazvuk, Geiger-Müllerov brojač, Rutherfodovo raspršenje, detekcija i svojstva alfa zračenja, detekcija i svojstva beta zračenja, detekcija i svojstva gama zračenja, alfa spektar americija, model radioaktivnog debljinomjera i razinomjera, mjerenja radona, vrijeme poluraspada torona.

Preporučena literatura

1. K. Krane, Introductory Nuclear Physics, J. Wiley (1988.)

2. University Laboratory Experiments-Physics, (Phywe Systeme GMBH,Goettingen, 2003.), http://www.phywe.com

3. Nastavni materijali objavljeni na: http://kolegij.fizika.unios.hr/vfp/nastavni-materijali/

Dopunska literatura

1. I. Supek, M. Furić, Počela fizike, Školska knjiga, Zagreb, 1994.

Oblici provođenja nastave

Laboratorijske vježbe

– obvezne, ali student opravdano može izostati sa dvije laboratorijske vježbe, koje je obvezan nadoknaditi u za to predviđenim terminima

– ponašanje na laboratorijskim vježbama mora biti u skladu s pravilima rada u laboratoriju na siguran način s kojima se studenti upoznaju na prvom, uvodnom, satu i svojim potpisom ga prihvaćaju

Način provjere znanja i polaganja ispita

Javno izlaganje, demonstracija i vođenje jedne laboratorijske vježbe pred auditorijem. Pismena provjera znanja (20 pitanja višestrukog izbora) nakon održanih laboratorijskih vježbi. Konačna ocjena se formira prema ukupnom ostvarenom postotku, a prema važećem Pravilniku o studijima i studiranju, članak 68, stavak 2.

Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima

Hrvatski, engleski.

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog kolegija i/ili modula

Putem ankete (anonimna jedinstvena studentska anketa) nakon održane nastave. Anketa će tako poslužit u identifikaciji slabih dijelova u strukturi i izvedbi kolegija.