OPIS PREDMETA
|
Ciljevi predmeta |
Cilj kolegija je razviti kod studenta opća i specifična znanja glede uporabe uredskih programskih alata i LaTeX-a, te upoznavanje sa standardima pisanja seminara i ostalih znanstvenih ili stručnih tekstova te načelima suvremenog komuniciranja. |
Uvjeti za upis predmeta |
Nema |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
Sigurno koristiti svoj elektronički identitet Koristiti alate za izradu tekstualnih dokumenata Koristiti alate za tablično prikazivanje podataka i izračune Koristiti alate za izradu prezentacija Prepoznati potrebu za bazom podataka i izraditi jednostavan model baze podataka Koristiti LaTeX za pisanje formula i izradu dokumenata |
Sadržaj predmeta |
Rad na Windows operativnom sustavu. Upoznavanje s načinom komunikacije na znanstvenoj instituciji. Pregled studentima besplatno dostupnih programskih alata. Korištenje alata za obradu teksta. Ubacivanje jednadžbi, tablica i slika. Strukturiranje tekstualnog dokumenta za automatsko generiranje sadržaja, referenciranje, citiranje i indeksiranje. Pisanje kružnih pisama. Upoznavanje s alatom za tablične izračune. Izrada osnovnih tablica. Suma, kondicionalna suma, osnovne formule. Crtanje grafova, histogrami, linijski grafovi, osnovno programiranje u tabličnom kalkulatoru. Fitanje tabličnih podataka i izvoz slika. Korištenje alata za izradu prezentacija. Upoznavanje s osnovnim pojmovima baza podataka i temeljima korištenja alata za upravljanje bazom podataka. Uočavanje razlika između tablica i baza podataka. Upoznavanje s LaTeX-om. Sastavni dijelovi znanstvenog rada (naslov, autori, afilijacije, sažetak, tekst, slike, jednadžbe, reference). Pisanje matematičkih formula. Korištenje i opis slika u znanstvenom radu. Upoznavanje s formatima slika.
|
Vrste izvođenja nastave | predavanja seminari i radionice vježbe obrazovanje na daljinu terenska nastava | samostalni zadaci multimedija i mreža laboratorij mentorski rad ostalo ___________________ |
Komentari |
|
Obveze studenata |
Priprema za nastavu i pohađanje nastave Rješavanje domaćih zadaća Pisanje kolokvija Provjera rješenja i diskusija na satovima predviđenim za konzultacije |
Praćenje rada studenata |
Pohađanje nastave | 2 | Aktivnost u nastavi | | Seminarski rad | | Eksperimentalni rad | |
Pismeni ispit | 1 | Usmeni ispit | 1 | Esej | | Istraživanje | |
Projekt | | Kontinuirana provjera znanja | | Referat | | Praktični rad | |
Portfolio | |
| |
| |
| |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Tijekom semestra studenti imaju mogućnost skupljanja bodova pišući kolokvije iz obrađenih sadržaja: alata za obradu teksta, alata za tablične izračune, alata za upravljanje bazom podataka i LaTeX-a. Studenti koji iz kolokvija ostvare minimalno 40% bodova oslobođeni su pisanog dijela ispita. Formiranju konačne ocjene pridonose: prisutnost na nastavi i praćenje nastave – 5% ocjene pismeni kolokviji – 45% ocjene usmeni ispit – 50% ocjene Studenti koji nisu ostvarili minimum bodova tijekom semestra polažu pismeni i usmeni ispit. Na osnovu ukupno ostvarenih bodova, studenti mogu dobiti sljedeće ocjene: Izvrstan (5) za ostvareno 90 ili više bodova, Vrlo dobar (4) za ostvareno od 75 do 89,9 bodova, Dobar (3) za ostvareno od 60 do 74,9 bodova, Dovoljan (2) za ostvareno od 40 do 59,9 bodova. |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
Ne tako kratki uvod u LaTeX, Tobias Oetiker. Dostupno preko weba i u prijevodu prof. Šime Ungara. MS Office support, https://support.microsoft.com/en-us/office/ |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
S.L.Nelson, J. Kelly, Office XP: The Complete Reference, McGraw Hill, 2001. Aune, L., Cox, J., Dudle, N., Brzi tečaj za Microsoft Access, Algoritam, Zagreb, 1999. |
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu |
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Ne tako kratki uvod u LaTeX, Tobias Oetiker, prijevod prof. Šime Ungara | 16 | 24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
Putem ankete (anonimna jedinstvena studentska anketa) nakon održane nastave. Anketa će tako poslužit u identifikaciji slabih dijelova u strukturi i izvedbi kolegija. Statistički pokazatelji o prolaznosti predmeta. |