OPIS PREDMETA
|
Ciljevi predmeta |
Usvojiti temeljna znanja i koncepte iz područja kinematike i dinamike (mehanike), statike te relativističke mehanike i mehanike fluida te titranja. Pripremiti se za kolegije koji slijede i koji zahtijevaju poznavanje prirodnih zakona iz navedenih područja. |
Uvjeti za upis predmeta |
Stečene kompetencije iz fizike i matematike na prethodnim razinama obrazovanja; upisan sveučilišni preddiplomski studij. |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
Definirati osnovne pojmove i opisati pojave iz kinematike, dinamike i statike. (F3) Pravilno tumačiti grafički prikaz fizikalnih veličina i njihove međusobne ovisnosti. (F2) Definirati osnovne pojmove i opisati pojave iz područja relativističke mehanike. (F3) Pravilno opisati i interpretirati zakone očuvanja. (F3) Pravilno opisati i interpretirati zakone i pojave mehanike fluida te titranja. (F3, F5) Ispravno vrednovati rezultate dobivene rješavanjem zadataka. Primijeniti stečeno znanje iz obrađenih područja. (F1) |
Sadržaj predmeta |
Uvod u fiziku; fizikalne veličine i mjerne jedinice; dimenzionalna analiza Kinematika pravocrtnog gibanja (brzina, ubrzajne, slobodan pada) Kinematika u dvije dimenzije (kosi hitac, kružno gibanje) Newtonovi zakoni i dijagrami sila Primjena Newtonovih zakona (sila trenja, težina, elastična sila, dinamika kružnog gibanja) Gravitacija (Newtonov zakon gravitacije, gravitacijska potencijalna energija, Keplerovi zakoni) Rad, energija, snaga (kinetička i potencijalna energija, konzervativne sile, zakon očuvanja energije) Količina gibanja i impuls sile (centar mase, sudari) Rotcija krutog tijela (moment tromosti, drugi Newtonov zakon za rotaciju, poučak o usporednim osima, rotacija tijela oko slobodne osi) Dinamika krutog tijela (moment sile, zakretni moment, zakon očuvanja zakretnog momenta,uvjeti ravnoteže, rad i snaga prilikom kružnog gibanja) Ravnoteža i elastičnost (uvjeti ravnoteže, težište, elastični moduli, naprezanje, deformacija) Statika fuida (hidraulički tlak, uzgon, atmosferski tlak, površinska napetost, kapilarnost) Dinamika fluida (jednadžba kontinuiteta, Bernoullijeva jednadžba, viskoznost) Titranje (jednostavni harmonijski oscilator, matematičko, fizičko, torzijsko njihalo, prigušeno i prisilno titranje) Relativistička mehanika (Lorentzove transformacije, kontrakcija duljine, dilatacija vremena, relativistička količina gibanja; relativistička energija) |
Vrste izvođenja nastave | predavanja seminari i radionice vježbe obrazovanje na daljinu terenska nastava | samostalni zadaci multimedija i mreža laboratorij mentorski rad ostalo ___________________ |
Komentari |
|
Obveze studenata |
Priprema za nastavu i pohađanje nastave Rješavanje domaćih zadaća Studentske prezentacije i rasprave pojedinih tema na seminaru (15 sati). Pisanje kolokvija Provjera rješenja i diskusija na satovima predviđenim za konzultacije i demonstrature. |
Praćenje rada studenata |
Pohađanje nastave | 3 | Aktivnost u nastavi | | Seminarski rad | 1 | Eksperimentalni rad | |
Pismeni ispit | 2 | Usmeni ispit | 2 | Esej | | Istraživanje | |
Projekt | | Kontinuirana provjera znanja |
| Referat | | Praktični rad | |
Portfolio | |
| |
| | Domaća zadaća | 1 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Tijekom semestra stuednti imaju mogućnost skupljanja bodova izvršavajući zadane aktivnosti. Studenti koji iz asvake aktivnosti ostvare minimalno 50% bodova oslobođeni su pisanog i usmenog dijela ispita. prisutnost na nastavi i praćenje nastave – 5% ocjene domaće zadaće – 10% ocjene izrada i prezentacija seminarskog rada – 10% ocjene barem tri pismena kolokvija – 75% ocjene Studenti koji nisu ostvarili minimum bodova tijekom semestra polažu pismeni i usmeni ispit. Na osnovu ukupno ostvarenih bodova, studenti mogu dobiti sljedeće ocjene: Odličan (5) ili A za ostvareno 90 ili više bodova, Vrlo dobar (4) ili B za ostvareno od 75 do 89,9 bodova, Dobar (3) ili C za ostvareno od 60 do 74,9 bodova, Dovoljan (2) ili D za ostvareno od 50 do 59,9 bodova. |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
P. Kulišić, Mehanika i toplina, Školska knjiga, Zagreb, 2005. P. Kulišić et al., Riješeni zadaci iz mehanike i topline, Školska knjiga, Zagreb, 1996. D. Halliday, R. Resnick, J. Walker, Fundamentals of Physics, Wiley |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
Kittel, C., Mechanics: Berkeley physics course: vol. 1, McGraw-Hill Hugh D. Young, Roger A. Freedman, University Physics, Pearson Paić, M., Gibanja sile valovi, Školska knjiga E. Babić, R. Krnik, M. Očko, Zbirka riješenih zadataka iz fizike, Školska knjiga, Zagreb, 1990. |
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu |
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
P. Kulišić, Mehanika i toplina, Školska knjiga, Zagreb, 2005. | 10 | 26 |
P. Kulišić et al., Riješeni zadaci iz mehanike i topline, Školska knjiga, Zagreb, 1996. | 11 | 26 |
D. Halliday, R. Resnick, J. Walker, Fundamentals of Physics, Wiley | 6 | 26 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
Kontinuirano praćenje aktivnosti studenata na nastavi uz povratne informacije o uspješnosti i ostvarenom napretku omogućit će informacije o ostvarenim ishodima učenja. Anonimna anketa nakon održane nastave te Jedinstvena sveučilišna anketa (koja se održava jednom godišnje) poslužit će u identifikaciji i ispravljanju slabih točaka u strukturi i izvedbi kolegija. |