Opće informacije | ||
Nositelj predmeta | Doc. dr. sc. Marina Poje Sovilj | |
Naziv predmeta | Uvod u znanstveno istraživanje | |
Studijski program | Preddiplomski studij Fizika | |
Status predmeta | Izborni predmet | |
Godina | 2 | |
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave | ECTS koeficijent opterećenja studenata | 2 |
Broj sati (P+V+S) | 1+1+0 |
OPIS PREDMETA | |||||||||||
Ciljevi predmeta | |||||||||||
Ovaj kolegij dati će studentima temeljna znanja iz istraživačke metodologije. Studenti će naučiti kako prikupljati podatke, koristiti stručnu i znanstvenu literaturu, kao i relevantne znanstvene baze podataka, te primijeniti osnovne statističke metode u obradi prikupljenih podataka. Studenti će naučiti grafički prikazati obrađene podatke i rezultate svoga istraživanja. Studenti će dobiti i osnovna znanja za pisanje stručnog/znanstvenog rada na akademskom nivou. Studenti će biti upoznati i s etičkim pitanjima s kojima se mogu susresti tijekom istraživanja, pisanja rada i prezentacije rada. | |||||||||||
Uvjeti za upis predmeta | |||||||||||
Upisana 2. godina preddiplomskog studija. | |||||||||||
Očekivani ishodi učenja za predmet | |||||||||||
Nakon uspješno završenog kolegija student će moći: Samostalno i kritički koristiti stručnu i znanstvenu literaturu. Prikupljati i obrađivati podatke. Statistički obraditi podatke i grafički prikazati rezultate. Koristiti računalo u svrhu obrade i prikaza rezultata. Kritički pratiti rezultate drugih istraživanja objavljenih u literaturi ili medijima. | |||||||||||
Sadržaj predmeta | |||||||||||
• Formuliranje cilja i plana istraživanja • Traženje i odabir literature, pretraživanje baze podataka • Kritičko čitanje literature • Kvantitativne i kvalitativne metode prikupljanja i analiza podataka • Grafičko prikazivanje podataka • Pisanje stručnog/znanstvenog rada • Etička pitanja | |||||||||||
Vrste izvođenja nastave | predavanja seminari i radionice vježbe obrazovanje na daljinu terenska nastava | samostalni zadaci multimedija i mreža laboratorij mentorski rad ostalo ___________________ | |||||||||
Komentari | |||||||||||
Obveze studenata | |||||||||||
Prisutnost na nastavi minimalno 70% od ukupnog broja sati. Ispunjavanje zadataka tijekom semestra. | |||||||||||
Praćenje1 rada studenata | |||||||||||
Pohađanje nastave | 1 | Aktivnost u nastavi | Seminarski rad | Eksperimentalni rad | |||||||
Pismeni ispit | Usmeni ispit | 1 | Esej | Istraživanje | 0,5 | ||||||
Projekt | Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | Referat | Praktični rad | |||||||
Portfolio | |||||||||||
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | |||||||||||
Aktivno sudjelovanje na nastavi. Dva kolokvija tijekom semestra i/ili završni ispit. Završna ocjena se određuje na temelju znanja pokazanog tijekom nastave, srednje ocjene dva kolokvija tijekom semestra i završnom ispitu: • 50,0≤p<63% – dovoljan (2) • 63,0≤p<76% – dobar (3) • 76≤p<88% – vrlo dobar (4) • 88,0≤p≤100% – odličan (5) | |||||||||||
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | |||||||||||
Gačić, Milica; Pisanje znanstvenih i stručnih radova; Zagreb, Učiteljski fakultet, Školska knjiga, 2012 E. Bright Wilson Jr. (1990); An Introduction to Scientific Research Revised, Subsequent Edition; Dover Publications, New York | |||||||||||
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | |||||||||||
– Boyle, J., Ramsay, S.: Writing for Science Students. Palgrave, London (2017) – Fowler, R. H., J. E. Aaron; The Little; Brown Handbook, New York (2007) | |||||||||||
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | |||||||||||
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata | |||||||||
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija | |||||||||||
Putem ankete (anonimna jedinstvena studentska anketa) nakon održane nastave. Anketa će tako poslužit u identifikaciji slabih dijelova u strukturi i izvedbi kolegija. Statistički pokazatelji o prolaznosti predmeta. Tijekom izvedbe kolegija studenti će biti i anketirani unutarnjom anketom na kolegiju. |