PRAKTIKUM IZ METODIKE NASTAVE INFORMATIKE

Naziv kolegija

PRAKTIKUM IZ METODIKE NASTAVE INFORMATIKE

Kod

I121

Vrsta

Predavanja (0), Seminari (15), Vježbe (60)

Razina

Osnovni kolegij

Godina

2.

Semestar

4.

ECTS

6

Nastavnik

prof. dr. sc. Vanja Radolić; mr. sc. Slavko Petrinšak

Cilj ili svrha kolegija

Uključiti i osposobiti studente za cjeloživotno učenje temeljeno na osnovnim vještinama (informatičke vještine, tehnološke vještine, znanje stranih jezika, poduzetničke sposobnosti i društvene kvalitete).

Preduvjeti za upis

Odslušana metodika nastave informatike

Ishodi učenja

Nakon uspješno završenog kolegija student će moći:

  1. Aktivno se uključiti u odgojno obrazovni proces škole temeljen na kurikularnom pristupu

  2. Sudjelovati u planiranju i izradi školskog i kolegijnog kurikuluma

  3. Planirati i izvoditi nastavu

  4. Održavati dodatnu i dopunsku nastavu te izvannastavne aktivnosti

  5. Pripremati učenike za natjecanja iz područja ICT

  6. Provoditi samo evaluaciju svoga rada tijekom nastavnog procesa

Povezanost ishoda učenja, nastavnih metoda i ocjenjivanja

Nastavna aktivnost

ECTS

Ishod učenja

Aktivnost

studenata

Metode procjenjivanja

Bodovi

min

max

Pohađanje metodičke prakse

3

1-6

Prisutnost na nastavnoj praksi i ispunjavanje zadanih obaveza

Evidencija,

održana ogledna predavanja (priprema) ocjena

0

48

Dnevnik prakse

1

1-6

Sustavno vođenje dnevnika prakse i na osnovu zadanih obaveza.

Analiza i ocjena dnevnika prakse.

0

13

Ogledni sat

1

3

Izrada nastavne pripreme i održavanje nastavne jedinice pred savjetnikom

Ocjena pripreme i uspješnost održanog sata.

0

13

Provjera znanja

(kolokvij)

1

1-6

Esej na zadanu temu

Ocjena eseja

0

13

Završni ispit

1

1-6

Ponavljanje gradiva

Izrada završnog rada

Izlaganje završnog rada

Usmeni ispit

0

13

Ukupno

6

0

100

Konzultacije

prof. dr. sc. Vanja Radolić: srijeda, 10-12 h

mr. sc. Slavko Petrinšak: ponedjeljak, 10-12 h

Kompetencije koje se stječu

Stjecanje praktičnih vještina u planiranju pripremi i vođenju nastave.

Ovladavanje raznovrsnim repertoarom metoda poučavanja te adekvatne uporabe različitih medija.

Ocjenjivanje učeničkog napretka i osvrt i prosudba vlastitog rada.

Sadržaj

Priprema za nastavu – opći model izveden iz didaktičkih teorija i modela poučavanja te preporuka vodećih teorija učenja. Prema tom modelu izrađuju se pripreme za ključne teme poput proceduralnog programiranja, objektnog programiranja, struktura podataka, baza podataka, operacijskih sustava, programskih paketa za obradu teksta, tablična računanja, izradu web stranica i sl.

Preporučena literatura

Dopunska literatura

  • Ljubice Bakic-Tomić Lj., Dumančića M., “Odabrana poglavlja iz metodike nastave informatike”, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu,2012, Zagreb

  • Brad Greene: Nove paradigme za stvaranje kvalitetnih škola, „Alinea“, Zagreb, 1996.

  • Priručnik za primjenu i izradu e-Škole scenarija poučavanja

https://pilot.e-skole.hr/wp-content/uploads/2018/04/Prirucnik-za-primjenu-i-izradu-e-Skole-scenarija-poucavanja.pdf

  • Internet. Chosen articles.

Oblici provođenja nastave

Metodičku praksu student ostvaruje prema programu praktikuma metodike nastave informatike temeljem zadataka okvirnog odgojno obrazovnog programa ustanove, škole i odslušanih programskih sadržaja u okviru određenih kolegija na studiju. U svezi toga, zadaci stručne prakse studenata prilagođeni su razini njihove pedagoške osposobljenosti za praktični rad kroz seminare, praćenje nastave i vođenje dnevnika, hospitacija u školi s oglednim predavanjima i analizu održanih predavanja. Svaki student treba održati najmanje po 3 ispitna predavanje za osnovnu i srednju školu.

Način provjere znanja i polaganja ispita

Usmeni ispit uz predane zadatke (redovito izvršenje planiranih vježbi, praćenje i asistiranje rada mentora s učenicima, samostalni rad s učenicima uz punu odgovornost, preduvjet su za uspješno obavljane praktikuma koji se potvrđuje potpisom voditelja).

Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima

Hrvatski

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog kolegija i/ili modula

Provođenja anonimne anketa nakon održane cjeline ( promišljanje nastavnika o izmjenama i dopunama pojedinih segmenata nastave u svrhu unapređenja kvalitete neposrednog rada sa studentima).

Jedinstvena Sveučilišna studentska anketa kojom studenti procjenjuju svoje zadovoljstvo kvalitetom nastave nastavnika i asistenata na svakom pojedinom kolegiju, te izvedbu kolegija u cjelini (anketa je dobro polazište za samo evaluaciju rada nastavnika i asistenata tijekom cijele akademske godine).