Opće informacije | ||
Nositelj predmeta | doc. dr. sc. Ivan Vazler; mr.sc. Slavko Petrinšak | |
Naziv predmeta | Multimedijski sustavi | |
Studijski program | Prediplomski studij fizike | |
Status predmeta | Izborni | |
Godina | 2. | |
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave | ECTS koeficijent opterećenja studenata | 4 |
Broj sati (P+V+S) | 30+15+15 |
OPIS PREDMETA | |||||||||||
Ciljevi predmeta | |||||||||||
Razvijanje vještina i kompetencija temeljenih na upotrebi informacijsko-komunikacijske tehnologije u svrhu cjeloživotnog obrazovanja. Usvajanje činjeničnog znanja i razvijanje vještina za samostalno planiranje i izradu multimedijskih sustava i aplikacija pomoću dostupne računalne opreme i programskih alata. Upoznavanje s metodama i alatima za kreiranje multimedijskih sadržaja u različitim poslovnim okruženjima i djelatnostima | |||||||||||
Uvjeti za upis predmeta | |||||||||||
Osnovna razina usvojenosti vještina i kompetencija na prethodnim razinama obrazovanja | |||||||||||
Očekivani ishodi učenja za predmet | |||||||||||
Nakon uspješno završenog kolegija, student će moći: Opisati osnovne koncepte multimedije i multimedijskih elemenata te principe i smjernice za Web dizajn i responzivni dizajn. Usporediti tekst i hipertekst i dizajnirati ih za elemente multimedijske prezentacije uz primjenu odgovarajućih standarda) Usporediti rastersku i vektorsku grafiku (bitmape) za tisak i web i izraditi primjere primjenom odgovarajućih modela boja te formata datoteka. Snimiti te izvršiti obradu i prilagodbu videozapisa i audiozapisa za web uz odabir odgovarajućeg standarda komprimiranja. Izraditi primjere digitaliziranih multimedijskih zapisa za hipertekst, grafiku, zvuk i video. Uključiti multimedijske zapise u cjelovitu prezentaciju uz korištenje standarda za multimediju. Izraditi i objaviti web sjedište na temelju zadanog opisa i u skladu sa smjernicama za web dizajn i responzivni dizajn) | |||||||||||
Sadržaj predmeta | |||||||||||
Što je multimedija i osnovni koncepti multimedije Vrste medija (tekst, grafika, slika, audio i govor, video, animacija). Web dizajn Komponente multimedijskih sustava; Hipermedija i web; WEB 2.0 alati Pregled multimedijskih programskih alata i autorizacija Grafika i slika: vrste prikaza i formati datoteka Prikaz boja slike i video zapisa: osnovni modeli boja Video: komponentni i kompozitni video signal, S-video, analogni i digitalni video Digitalni audio: uzorkovanje, kvantizacija, kodiranje i prijenos zvuka Komprimiranje multimedijskih podataka bez gubitaka i s gubicima. Zahtjevi na računalo i sustavnu programsku podršku u multimedijskim primjenama. Uređaji za prikupljanje i pohranu multimedijskih podataka i njihova primjena Zahtjevi na sučelje čovjek-računalo u multimediji Multimedijske mreže i prijenos slike Pravni aspekti multimedija | |||||||||||
Vrste izvođenja nastave | predavanja X seminari i radionice X vježbe X obrazovanje na daljinu terenska nastava | samostalni zadaci X multimedija i mreža X laboratorij mentorski rad ostalo _________________ | |||||||||
Komentari | |||||||||||
Obveze studenata | |||||||||||
Aktivno pohađanje nastave. Rješavanje vježbi na nastavi. Rješavanje domaćih zadaća. Izrada, izlaganje, analiza i vrednovanje seminarskih radova Izrada projektnog zadatka E-portfolio (izrada osobnog web sjedišta s objavljenim vježbama, seminarima i zadacima izrađenih tijekom nastave) | |||||||||||
Praćenje1 rada studenata | |||||||||||
Pohađanje nastave | 1,75 | Aktivnost u nastavi | 0,25 | Seminarski rad | 0,25 | Eksperimentalni rad | |||||
Pismeni ispit | Usmeni ispit | Esej | Istraživanje | ||||||||
Projekt | 0.5 | Kontinuirana provjera znanja | 1 | Referat | Praktični rad | ||||||
Portfolio | 0,25 | ||||||||||
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | |||||||||||
Ocjenjivanje ovog predmeta zasnivat će se na rješavanju zadataka u okviru vježbi; izradi i izlaganju zadataka (u obliku prezentacije, e-portfolia, projekta, plakata, web stranice); i završnog rada. Prag prolaznost iznosi 51 %,a ocjena se formira na slijedeći način: Ocjena % dovoljan dobar vrlo dobar odličan 51 – 65 66 – 79 80 – 92 93 – 100 Svaki student dobiva završni seminar koji mora dovršiti do zadanog datuma te ga prezentirati 20 -minutnim izlaganjem. Izrađen završni seminar te napravljeno 80% vježbi i zadataka (tijekom praktikuma bez zaostataka) je uvjet za potpis iz kolegija. Ocijeni pored navedenih obaveza doprinosi aktivnost studenta rješavanjem zadataka vezanih uz određena predavanja. Završni seminar ocijenjen s ocjenom 3 ili većom uz ocjene izvršenih zadataka vrednuje se kao položeni usmeni ispit. Ako student nije zadovoljan ocjenom, može pristupiti pismenom i usmenom dijelu ispita. Ukoliko student nije na vrijeme zadovoljio postavljene kriterije dužan je uz predane zadatke pristupiti pismenom i usmenom dijelu ispita. Elementi ocjenjivanja Udio u % Aktivno sudjelovanje u nastavi Vježbe Zadaci Završni rad 5% 15% 65 % 15% | |||||||||||
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | |||||||||||
Alessi, S. M. Multimedia for Learning: methods and development, Allyn and Bacon, Boston, 2001. Vaughan, V. Multimedia Making it Work. 8th ed., McGraw-Hill, New York, 2011. Udžbenici iz informatike za osnovne i srednje škole | |||||||||||
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | |||||||||||
Z-N Li, M.S. Drew. Fundamentals of Multimedia R.W. Sebesta, Programming the World Wide Web (2nd Ed.), Addison Wesley, Boston, 2003. Priručnici za rad s odabranim softverskim alatima za izradu multimedijskih elemenata i sustava | |||||||||||
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | |||||||||||
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata | |||||||||
Alessi, S. M. Multimedia for Learning: methods and development, Allyn and Bacon, Boston, 2001. | 1 | 10 | |||||||||
Vaughan, V. Multimedia Making it Work. 8th ed., McGraw-Hill, New York, 2011 | 0 | 10 | |||||||||
Udžbenici iz informatike za osnovne i srednje škole | 0 | 10 | |||||||||
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija | |||||||||||
Provođenja anonimne anketa nakon održane cjeline ( promišljanje nastavnika o izmjenama i dopunama pojedinih segmenata nastave u svrhu unapređenja kvalitete neposrednog rada sa studentima). Jedinstvena Sveučilišna studentska anketa kojom studenti procjenjuju svoje zadovoljstvo kvalitetom nastave nastavnika i asistenata na svakom pojedinom kolegiju, te izvedbu kolegija u cjelini (anketa je dobro polazište za samo evaluaciju rada nastavnika i asistenata tijekom cijele akademske godine). |