METODIKA NASTAVE INFORMATIKE

Naziv kolegija

METODIKA NASTAVE INFORMATIKE

Kod

I117

Vrsta

Predavanja (30), Seminari (30), Auditorne vježbe (15)

Razina

Osnovni kolegij

Godina

2.

Semestar

3.

ECTS

5

Nastavnik

Izv. prof. dr. sc. Vanja Radolić; mr. sc. Slavko Petrinšak

Cilj ili svrha kolegija

Osposobiti studente za sustavno planiranje nastavnog procesa za neposredni rad s učenicima temeljen na kurikularnom pristupu i ishodima učenja

Preduvjeti za upis

nema

Ishodi učenja

Nakon uspješno završenog kolegija student će moći:

  1. primijeniti stečena znanja iz pedagogije, didaktike i psihologije u planiranju nastavnog procesa

  2. izraditi kolegijni kurikulum za kolegij informatike u osnovnoj i srednjoj školi

  3. koristiti u nastavi hibridne modele učenja i poučavanja

  4. analizirati postignuće učenika kroz evaluaciju i samoevaluaciju

Povezanost ishoda učenja, nastavnih metoda i ocjenjivanja

Nastavna aktivnost

ECTS

Ishod učenja

Aktivnost

studenata

Metode procjenjivanja

Bodovi

min

max

Pohađanje predavanja

0,2

1-6

Prisutnost na nastavi

Evidencija

0

5

Vježbe

0,8

Istraživanje na zadanu temu i izrada radnog materijala.

Relevantnost prikupljenih podataka i popratnih medija.

20

Domaće

zadaće

1

1-6

Izlaganje seminara, diskusija

Ocjena pisanog seminara (do 5 bodova) te ocjena usmenog
izlaganja (do 5 bodova)

25

Provjera znanja

(kolokvij)

1,

1-6

Prikaz rezultata postavljenih zadatka

Evaluacija (profesor, studenti) i samoevaluacija

0

25

Završni ispit

1

1-6

Ponavljanje gradiva

Izrada završnog rada

Izlaganje završnog rada

Usmeni ispit

0

25

Ukupno

4

0

100

Konzultacije

Izv. prof. dr. sc. Vanja Radolić: srijeda, 10-12

mr. sc. Slavko Petrinšak: ponedjeljak, 10-12

Kompetencije koje se stječu

Primjena didaktičkih teorija i modela poučavanja u nastavi, osposobljenost za analizu nastavnih planova i programa sukladno taksonomiji računalnog obrazovanja.

Sadržaj

Uloga metodike u ostvarivanju postavljenih ciljeva i zadataka nastave informatike. Didaktičke teorije (Klafki, Schulz, Winkel, Frank, Moller, Klingberg) i njihova primjena u pripremi, organizaciji i analizi nastavnog sata. Modeli podučavanja (konstruktivistički, generički, radno – usmjereni, otvoreni, iskustveni, praktični, otkrivajući, analogijski). Centralno i lokalno razvijeni kurikulumi. Udžbenici.

Teorije škole s osvrtom na aktualne reforme školskog sustava.

Taksonomija računalnog obrazovanja prema ACM-u i IEEE-u. Principi izbora i rasporeda nastavne građe s analizom nastavnih planova i programa za određeni stupanj obrazovanja. Alati za prezentacije. Poteškoće kod učenja informatičkih sadržaja i njihovo prevladavanje. Metode kojima se provjerava stupanj stečenog znanja i prati napredak učenika. Nastava pojedinih područja iz informatike u osnovnoj i srednjoj školi. Metodika proceduralnih i objektnih programskih jezika. Metodika programskih paketa. Principi istraživanja u informatičkom obrazovanju.

Preporučena literatura

Dopunska literatura

Oblici provođenja nastave

Predavanja, seminari i vježbe odvijat će se istovremeno. Na osnovu predavanja i vježbi studenti izrađuju seminare, u okviru vježbi studenti će samostalno izrađivati zadatke. Svako predavanje će pratiti vježbe koje će raditi svi studenti. Domaće zadaće – pokrivaju cijelo gradivo kolegija.

Način provjere znanja i polaganja ispita

Svaki student dobiva završni seminar koji mora dovršiti do zadanog datuma te ga prezentirati 10 -minutnim predavanjem. Izrađen završni seminar te napravljeno 80% zadataka (tijekom praktikuma bez zaostataka) je uvjet za potpis iz kolegija. Ocijeni pored navedenih obaveza doprinosi aktivnost studenta rješavanjem zadataka vezanih uz određena predavanja. Završni seminar ocijenjen s ocjenom 3 ili većom uz ocjene izvršenih zadataka vrednuje se kao položeni ispit.

Ako student nije zadovoljan ocjenom, može pristupiti pismenom i usmenom dijelu ispita. Ukoliko student nije zadovoljio postavljene kriterije dužan je uz predane zadatke pristupiti pismenom i usmenom dijelu ispita.

Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima

Hrvatski / Engleski

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog kolegija i/ili modula

Provođenja anonimne anketa nakon održane cjeline ( promišljanje nastavnika o izmjenama i dopunama pojedinih segmenata nastave u svrhu unapređenja kvalitete neposrednog rada sa studentima).

Jedinstvena Sveučilišna studentska anketa kojom studenti procjenjuju svoje zadovoljstvo kvalitetom nastave nastavnika i asistenata na svakom pojedinom kolegiju, te izvedbu kolegija u cjelini (anketa je dobro polazište za samo evaluaciju rada nastavnika i asistenata tijekom cijele akademske godine).