OPIS PREDMETA |
Ciljevi predmeta |
Priprema studenata za studije prirodnih i tehničkih znanosti, a koji se temelje na znanjima što ih daje opća kemija. |
Uvjeti za upis predmeta |
Nema. |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
Nakon uspješno završenog kolegija student će znati: Povezivati znanja kroz tekstualne probleme, Bohrov model vodikova atoma, Dualnu prirodu tvari, Objasniti strukturu višeelektronskih atoma, Razlikovati kovalentnu i ionsku vezu, Opisati osnovne kristalografske sustave, Definirati fazne prijelaze, Model idealnog plina, Objasniti osmozu, Raoultov zakon. |
Sadržaj predmeta |
Prirodne znanosti i kemija, Čiste tvari (kemijski elementi, elementarne tvari, kemijski spojevi; smjese; relativna atomska, relativna molekulska i molarna masa), Elektronska struktura atoma (atomski spektri, modeli atoma, valno-čestična dvojnost, atomske orbitale, elektronska konfiguracija), Kemijska veza i svojstva čistih tvari (ionska veza, kovalentna veza, VSEPR model, metalna veza, svojstva ionskih i kovalentnih spojeva, te metala), Struktura čistih tvari (atomski, ionski i molekulski kristali; tekućine; plinovi i pare), Plinski zakoni (jednadžba stanja idealnog plina, van der Waalsova jednadžba za realne plinove), Koloidne i prave otopine (kvantitativni sastav, Raoultov zakon, koligativna svojstva, elektroliti). |
Vrste izvođenja nastave | predavanja seminari i radionice vježbe obrazovanje na daljinu terenska nastava | samostalni zadaci multimedija i mreža laboratorij mentorski rad ostalo ___________________ |
Komentari | |
Obveze studenata |
Minimalno pohađanje nastave je 70% od ukupnog broja sati. |
Praćenje1 rada studenata |
Pohađanje nastave | 1 | Aktivnost u nastavi | | Seminarski rad | | Eksperimentalni rad | |
Pismeni ispit | 2 | Usmeni ispit | 1 | Esej | | Istraživanje | |
Projekt | | Kontinuirana provjera znanja | | Referat | | Praktični rad | |
Portfolio | | | | | | | |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
Pisani dio ispita na kraju semestra (max. trajanje 90 minuta): 5 računskih zadataka koji čine 65% konačne ocjene. (Svaki zadatak nosi jednako bodova.), Usmeni dio ispita (nakon pisanog dijela): 7 teorijskih pitanja koji čine 35% konačne ocjene. (Svako pitanje nosi jednako bodova, a prag prolaznosti su 4 točna odgovora.) Konačna ocjena: dovoljan (2) za ostvarenih 61-70% ocjene, dobar (3) za ostvarenih 71-80% ocjene, vrlo dobar (4) za ostvarenih 81-90% ocjene, izvrstan (5) za ostvarenih 91-100% ocjene. |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
1. I. Filipović, S. Lipanović, Opća i anorganska kemija, Školska knjiga, Zagreb, 1995., 2. M. Sikirica, Stehiometrija, Školska knjiga, Zagreb, 2008. |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
1. R. Chang, General Chemistry, McGraw-Hill, Boston, 2006. |
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu |
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
Anonimna anketa nakon održane nastave i razgovor sa studentima nakon položenog ispita. |